Riding in cars with boys ? ?



En grymmt bra film, bra story och bra skådisar.
Kända skådisar som Drew Barrymore, Steve Zahn och Brittany Murphy är med och dom är ju bara för bra.
Men en sak fattar jag inte....filmens mening känns för mig som att unga mammor inte funkar....
Det handlar om att Drew Barrymore får en unge när hon är 15 och typ allt säger emot henne att hon är en värdelös mamma och hennes son säger att hon var en dålig mamma......? ?
Är det verkligen vad filmen vill förmedla eller har jag missuppfattat?
Hon blir hatad utav allt och alla bara för att hon är så ung och gravid, visst utspelar sig filmen på 70 talet men ändå......
Budskapet är nog det enda jag inte gillar med filmen.....
Men om man ser det som att hon överlevede ändå, även fast alla hatade henne, så kanske budskapet är att hon klarade sig även fast hon är ung ? Vem vet.......
Det är en film jag kan rekomendera för dom som inte är allt för lätt påverkade.

Det är ju bara att gå in på ungmamma15.blogg.se så får ni se en 15 årig mamma som jag verkligen tycker klarar det =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0